čtvrtek 15. října 2015

První hrob napravo (Darynda Jones)


První hrob napravo
První hrob napravo

Originální název: First Grave on the Right
Série: Charley Davidson #1
Nakladatelství: Beta Dobrovský
Počet stran: 352
Rok vydání výtisku: 2013
Přeložil/a: Tomáš Bíla
Databáze knih/Goodreads




Tato kniha se u teenagerských i starších čtenářek těší velké oblibě. Po povětšinou kladných (až nadšených) názorů a recenzí na První hrob napravo, jsem si také knihu chtěla přečíst. Nedá se říci, že by zklamala, ale úplně nadšená z ní také nejsem.

Charley Davidsonová je svéhlavá dívka, kterou jen tak nic nerozhází. Je tím přesně dokonalým prototypem drsňačky, které nechybí pistole za pasem a ironické až sarkastické poznámky v zásobě. Vidí duchy a snaží se jim pomoci přejít "na druhou stranu". Říká o sobě, že je smrtka. A to taky je. Takové hrdinky, jako je ona, mám ráda a i dívku, která se jmenuje jako motorka, jsem si také oblíbila.
Dějová linka byla dosti rozvětvená, často až příliš komplikovaná. Na začátku jsme dostali několik zápletek, případů, které ke konci měli společné a trochu i nečekané rozluštění.

Četlo se to fakt dobře, s touto knihou jsem strávila večery na adaptačním pobytu a díky ní jsem se po těch večerech nenudila. Chápejte, já nejsem v navazování nových přátelství úplný génius, takže jsem se radši zašila v pokoji a četla si. Místy byla kniha napínavá, místy se prakticky nic nedělo. Bylo to až nadpřirozeně paranormální. Mělo to v sobě všechno, co má mít správný paranormální román. Ta paranormálnost z toho byla přímo cítit už od první věty.

Přesto tam bylo něco málo, co mě zklamalo. Nevím, oč jde, ale mám pocit, že to bude tím, že jsem knihu zjevně přecenila. Po všech těch nadšených názorech jsem čekala něco více.

Byla to skvělá kniha, přesto ne světoborná. Nejsem si úplně jistá, zda-li se pouštět do dalších dílů, ale zatím to vidím takhle: Další díly si kupovat nebudu, ale pokud na První hrob nalevo a Třetí hrob přímo před nosem narazím v knihovně, nebudu váhat.
První hrob napravo bych doporučila především dívkám od patnácti až do pětadvaceti let. Ale i mladší či starší by si ji mohli užít. Co se týče mužské populace, netuším, jestli by jim kniha sedla. Možná ano, a možná také ne, ale je to kniha spíše pro dívky.


Za poskytnutí recenzního výtisku velmi moc děkuji internetovému knihkupectví MegaKnihy.cz Knihu můžete zakoupit ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat