pátek 19. června 2015

Básník (Dominik Dán)

Od Dominika Dána jsem četla už jeho dvě předchozí u nás vydané knihy Uzel a Bestie, které se mi líbily, a proto jsem si nemohla nechat ujít i jeho další knihu - Básník.

Básník chronologicky navazuje na knihu Uzel, přesněji hned po dokonání akce Rusalka. Richard Krauz riskoval hodně, aby nejen sebe ale i další lidi vyvaroval z velkého konfliktu, a mírně si zkomplikoval život. Dostává se do hledáčku jednoho svého kolegy, který ho obviní z různých věcí - například i z Rusalky.

Richard Krauz není žádné neviňátko, které je věrné svojí ženě. Tato kniha je toho důkazem. Je to typický nadržený chlap, který se prostě neudrží, když přijde na krásné ženy. To se mu však stává osudným a v následujícím případu, který musí (často i nelegální cestou) rozlousknout, se stává hlavním podezřelým.
Zpátky není jen Richard Krauz, ale i jeho parťáci Eda Burger a Oto Hanzel (kterého jsem v Bestii postrádala). Skvělí kámoši, kteří si rozumí a mají stejný smysl pro legraci. Znají Richarda sice jen poměrně krátkou dobu, ale i přesto mu věří!
Věří mu, když tvrdí, že není pachatelem a pomohou mu odhalit skutečného vraha.

Na prvních pár stranách se příběh rozbíhal pomalu, musela jsem se nejdříve dostat do té doby a rozpomenout se na to, co se dělo v Uzlu, protože Básník, jak už jsem výše zmínila, na něj navazuje. Jakmile jsem si zvykla, šlo to jako po másle. Dočkala jsem se i nějaké té akce a napětí, které mě popoháněli číst dál. První polovina byla spíše o seznamování s fakty a dalšími informacemi, druhá polovina byla značně napínavá.

Rozřešení zápletky vycházelo najevo pomalu, ale jistě. Postupně jsem se dozvídala různé informace o případu a sama si tvořila obrázek. Nutno dodat, že jakmile nedojdete do konce, nikdy nebudete mít obrázek celý - v tom spočívá kouzlo Dánových knih. Velká překvapení a velké zvraty na závěr jsou jeho prioritou.

Opět není příběh zaměřen jen na Richarda Krauze a jeho parťáky, ale i na další postavy, jak bývá pro Dánovy knihy typické. V této knize se v pár kapitolách příběh zaměřil na střelmistra Romana Watzka, který velel odstřelování zchátralého domkového bloku. Bloku, který se svým způsobem důležitě zapletl do děje. Avšak mám pocit, že kdyby kapitol se střelmistrem ubylo, nic by se nestalo. Byly trochu navíc, ale zároveň potřebné.

Za sebe mohu Básníka doporučit. Je příběh je realistický a chytlavý. Bezvadné čtení na prázdniny, které se už kvapem blíží. Tuto sérii jsem si skutečně oblíbila, stejně jako hlavní hrdinu Richarda Krauze. Byl by z něj skvělý kámoš.
Ačkoliv mám radši fantasy knihy a jim podobné, detektivky jako Dánovky nemají chybu a určitě stojí za to si je přečíst!
Můžu také říci, že jsem s jeho knihami neskončila a doufám, že se mi podaří nasbírat celou ságu. U mě v knihovně budou mít Uzel, Bestie, Básník i další díly mít své čestné místo.


Originální název: Básnik
Série: Richard Krauz #3
Nakladatelství: Slovart
Počet stran: 327
Obálka: Hardback s přebalem
Rok vydání výtisku: 2015
Přeložil/a: Josef Šmatlák



Zastavili se před dveřmi sklepa. 
,,Zavoláme kukláče," navrhl Hanzel.
,,Ne, jdeme..." rozhodl Burger. ,,Raz, dva, tři..."
Tři křikl co nejhlasitěji. Oba dva se rozeběhli a vší silou kopli do dveří. Dveře se rozletěli. Vřítili se dovnitř. Hanzel ztratil rovnováhu, upadl a udeřil se hlavou o stůl. Burger dopadl lépe, octl se vedle doktora v gumovém plášti a s rouškou přes obličej.
Okamžitě mu bylo jasné, že doktor je divný, protože namísto skalpelu třímal v ruce řeznický nůž a namísto pacienta řezal Richarda Krauze. Rozmáchl se a pažbou pistole udeřil doktora do temene. Doktor ani nepípl, podlomila se mu kolena a sesul se na zem.
,,Kde jste kurva tak dlouho," zamumlal pacient na operačním stole a přestal výt.


Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji Nakladatelství Slovart.
Knihu můžete zakoupit ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat