pátek 2. ledna 2015

Shrnutí za měsíc... prosinec 2014


Už tu máme nový rok a já si troufám říci, že co se týče knih, začal poměrně dobře. Ale to odbíháme od tématu, nepíšu tento příspěvek proto, abych se chlubila co jsem už za ty dva dny nového roku přečetla, ale proto abych shrnula minulý měsíc. A sice prosinec 2014.
Za prosinec jsem přečetla také dost knih, i přestože měsíc začal bídně.

Přečtené:
Jsem rozohněná od Tahereh Mafi byl úžasný závěr jedné z mých nejoblíbenějších trilogii. Dostala jsem vše, co jsem chtěla. Dobré rozuzlení, humor, napětí, romantiku i akci. Monument 14 od Emily Laybourne byla kniha, ke které jsem se musela tak trochu nutit. Myslím, že další díly číst nebudu a pokud ano, tak asi až později. Polibek pro Annu a Lola a kluk od vedle od Stephenie Perkinsové. Obě jsem četla už asi potřetí a pár slovy: Jednoduše tyto knihy nejde nemilovat! 15 minus od Tomáše Zářeckého byla beze sporu nejdrsnější knihou měsíce. (RECENZELáska bez scénáře od Tiny Reber. Kniha nebyla špatná, ale moc dlouhá. Místo 600 stran by se to určitě dalo zkrátit na 400 +/-. Stmívání a Nový měsíc od Stephenie Meyer znají určitě všichni. Byl to re-reading a mám pocit, že jsem se při druhém čtení na knihy dívala poněkud jinak než dříve. Nedá se říci, že by to bylo špatné... jen moc zdlouhavé. V lednu mám v plánu přečíst i zbylé dva díly - Zatmění a Rozbřesk.
Dokonalý pár od Ally Condieové je kniha, která se mi asi líbila nejméně. Bylo to velmi slabé dílko. Přiznávám se, že jsem přečetla polovinu druhého dílu - Dokonalý sen, ale v půlce jsem to vzdala. Nemělo to cenu. Gayle Formanová - při tomto jméně si mnozí vybaví knihu Zůstaň se mnou (Jestli zůstanu), ale já ji spíše znám jako autorku knihy Jen jeden den. Knihu jsem dostala od kamarádky k narozeninám, ale dostala jsem se k ní až koncem prosince. Po konci knihy jsem měla pocit, že budu vraždit (konec byl zoufale neuzavřený), a ten pocit vzrostl po zjištění, že YOLi další díl vydá až v dubnu a přitom na přebalu knihy je napsáno, že knihu vydají ještě do konce roku 2014. Vampýrská Akademie a Mrazivý polibek od Richelle Mead. Opět další re-reading. Moje lásky. Tuto autorku nejde nemilovat, píše fantastické knihy! Stínem políbenou jsem dočetla teprve včera a tak ji zmíním až v lednovém shrnutí.




Rozečtené:
Do nového roku jsem vstoupila s knihou Stínem políbená (VA#3), ale už ji mám přečtenou. Ještě jsem Krvavý slib nezačala číst, ale už se na něj moc těším.


Nové knihy: 
Prosinec byl velmi, velmi štědrý! Asi můj rekord. Vliv na to bezpochyby měli Vánoce. za měsíc prosinec mi přibylo neuvěřitelných 20 knih!! (V sériích počítám každou zvlášť.)
Ve škole jsem od kamarádek mimo jiné dostala celou trilogii Dokonalý od Ally Condieové a Smrtící chaos od Matta Dickinsona. Můj názor na Dokonalý jste už četli výše, (asi), a Smrtící chaos mi podle anotace připadá velmi zajímavý, ačkoliv jsem o knize slyšela poprvé.

Pád od Roberta Muchamorea je sedmým dílem série CHERUB, kterou se mrně snažím získat celou. Knihu jsem dostala od kamarádky, za což ji velice moc děkuji. Od rodičů jsem dostala celou sérii Vampýrská akademie a Harry Potter. Vampýrskou akademii jsem si přímo vyžádala, ale Harrym Potterem mě velice příjemně překvapili. Obě série jsem už četla, ale měla jsem je pouze půjčené z knihovny (jak jinak?), a chtěla jsem si je znovu přečíst a vlastnit je, takže jsem spokojená. Destrukční deník od Keri Smithové jsem si sice koupila sama už před Vánoci, ale zabalila jsem si ho pod stromeček. Několik stran už mám "udělaných", ale krotím se, chci si to "vychutnávat".
A na závěr jsem ještě po Vánocích přišla k jedné knize a to prostřednictvím slev v Dobrovském. Šla jsem si pro knihu Píseň krve od Anthonyho Ryana, ale jelikož ji tam neměli (WTF?), tak jsem mi mamka koupila knihu Hra o trůny, byl to takový dodatečný dárek k Vánocům. Nemohla jsem té slevy nevyužít a jsem si jistá, že jinak by jsem se ke Hře o trůny asi nedostala, když stojí těch hříšných 600 Kč.




Knižní plány na další měsíc - leden 2015:
Mám v plánu dočíst celou sérii VA, Twillight a pokud možno i HP. Mimo to bych chtěla přečíst knihy z knihovny kterými jsou:
Archiv od Victorie Schwabové, Les rukou a zubů od Carrie Ryannové, Hobit aneb cesta tam a zpátky od Johna R.R. Tolkiena, Město ztracených duší od Cassandry Clareové a Počkám na tebe od J.Lynn.



4 komentáře:

  1. Pěkný výběr. Na Monument a Dokonalý pár se teprve chystám, i když tvůj názor mě moc nepotěšil :D ale nenechám se odradit a přečtu si to. A na příští měsíc držím palce, ať se ti povede přečíst, co máš naplánováno :D

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné knihy, dobře vybrané :)

    OdpovědětVymazat
  3. Koukám že "spolu" čteme VA, jsem teda u 5. dílu a Dimitri mě tak štve :D
    Jinak krásné přírustky :3

    OdpovědětVymazat